Hold deg oppdatert - meld deg på vårt nyhetsbrev
Museumsnytt anbefalerHelgeanbefalingen: Hvilke regler skaper gode samfunn?

Helgeanbefalingen: Hvilke regler skaper gode samfunn?

Tid for helgeanbefalingen! Siden 2008 har Menneskerettighetsakademiet spurt over 2200 enslige mindreårige asylsøkere om hvilke regler som skaper gode samfunn. De mange svarene de har fått, danner utgangspunktet for Vandreutstillingen «Den nye planeten». Her får man tankene, håpene og ideene til unge mennesker som har reist hjemmefra i håp om en bedre framtid for seg og sine. Folk med erfaringer og refleksjoner verdt å lytte til, med andre ord.
Den nye planeten er laget i samarbeid med Eidsvoll 1814 og Rodeo arkitekter. Den åpnet på Falstadsenteret i Nord-Trøndelag høsten 2019, og har siden vært på turne til 16 museer, bibliotek og andre visningssteder. For tiden er den på Oslo voksenopplæring i Osterhaugsgata, snart drar den til Larvik.

Likte du denne artikkelen? Del den med en venn og kollega.

Annonse
Annonser